Beslutsångest...

Jag vet inte vad jag vill göra. Min Aino är som sagt sämre än vad den var innan jag lämnade in den, och de på OnOff har inte ens kollat på den coh försök göra den bättre, utan bara låtit den ligga så den på något sätt blivit sämre. :S Vad som hänt med den kan ni läsa HÄR.
Så jag måste göra ett val: antingen leva med att den är OTROLIGT seg och stänger av sig själv var och varannan timme, eller köpa en ny. Visst, det låter lätt att säga "Klart jag ska köpa en ny när den jag har nu är så kass.", men för mig är det inte så lätt. Mitt samvete är för stort, och jag fick mobilen i födelsedagspresent för ett halvår sen! Ett halvår bara! Mamma och pappa la ut över fyra tusen på den och sen ska jag bara slänga bort den efter ett halvår? Det är inte mitt fel att den inte fungerar, så egentligen är det inte jag som ska få dåligt samvete, det är OnOff/Sony Ericsson. Vill ta upp en konversation med dem och skälla ut dem rejält, men det kan jag såklart inte göra.. Okej, det kan jag, men de kommer inte göra något åt det ändå, för i grund och botten SKITER de i vad vi tycker och tänker. De gör sitt jobb - säljer och ser glada ut, lyssnar när vi klagar och "låtsas göra något åt det" så att kunderna ska nöjda. Att de inte fattar att vi, i alla fall jag, ser rakt genom dem! För jag kan seriöst inte ha sån otur att min förra mobil gick sönder så att jag fick lämna in den tre gånger på ett halvår och ÄNDÅ så fixades inte problemet, de sa "Det är fixat" men lik förbannat så funkade inte ljudet när jag försökte spela upp musik. Och att ljudet går sönder tre gånger på samma mobil (INNAN jag ens försöka spela musik) inom loppet av ett halvår är INTE otur, det är DÅLIG KVALITÉ. Och att min nuvarande mobil har gått sönder också, det kan ju inte vara otur, samma person och allt, och det är som att klicka på repeat! Jag lämnar in den men den fixas inte..
Jag blir så grymt ledsen och besviken alltså. Hade det varit mina pengar så har jag nog inte brytt mig, men när någon annan lagt ut åtta tusen på två mobiler på tre år ÅT MIG, och sen funkar det inte.. Jag kan leva med en söndrig mobil, men det är så tråkigt att någon annan betalat för något som inte funkar.

Jag vet inte vad jag ska göra.. Behålla en söndrig mobil, använda den just bara för att använda något jag fått av någon, eller köpa en ny (från något annat märke såklart!) för några tusenlappar och hoppas att den är bättre? (Dock gillar jag ju verkligen Ainon.. buhu. Suktade efter den sen den kom ut på marknaden innan jag fick den. Den är ju fin och har bra saker och så, surt bara att det ska vara någon fel-koppling eller något i den.. :()

Kommentarer
Postat av: Mams

Klart du ska köpa en ny! Men INTE en Sony Ericsson! Jag hjälper till med pengar. :)

2011-01-06 @ 14:18:41
Postat av: Wivica

Hejsan! Var ett tag sen. Ska svara på din fråga. Jag pluggar ju om just sånt här och du ska lämna in den igen. Var arg och höj gärna rösten lite, för den SKA laga den.

När de lagat den 2 ggr och OM DEN FORTFARANDE INTE FUNKAR, så har du rätt att få en ny felfri vara.



Du måste stå på dig. Om felet inte är ditt så har du rätt till visa saker. La dina föräldrar ut så mkt pengar på den så är det absurt att inte tvinga på sig på företaget.



Ge dem sig inte efter detta - ring ARN - allmänna reklamationsnämnden och anmäl. Men innan det kan du testa att prata med någon på Kommunen. De kanske kan hjälpa dig och förklara hur du ska gå till väga.



Bara stå på dig.



Lycka till!

Hoppas allt är bra med dig.

Kramar<3

2011-01-06 @ 17:06:07
URL: http://sagdinasikt.blogg.se/

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0