Fjärdeplats

Handbolls-VM, det slutade med en fjärdeplats, som absolut borde varit en tredjeplats! Enligt mig i alla fall, jag tyckte domarna var helt efterblivna. Det dömde helt galet orättvist i många lägen och ja, helt enkelt skulle jag vilja slå ner dem. Men vi kom i alla fall längre än vad vi gjort på flera år! Och i år har det även varit många svenska spelare som fått lite av ett genombrott, inte minst Kim Ekdahl Du Rietz. Kommer ihåg att jag såg honom i Wolrd Cup 2010 och hade ingen aning om vem han var, och nu är han den enda man läser och hör om. Måste säga att han utvecklats så grymt mycket, i World Cup såg man honom inte lika tydligt, och det lilla man såg såg var inte mycket. Men nu.. det är honom man ser göra mest på plan, i alla fall som JAG ser gör mest och det är honom jag vill ha in på plan - för jag vet att han kan göra sig grej sjukt bra. Det är bara så att han är den som står ut, han som där detta årets svenska VM-spelare - enligt mig. Otroligt fint, honom ska vi se mer av! - Min idol.

Men man får inte glömma de andra spelarna heller, Niclas Ekberg som har gjort riktigt bra matcher, som jag upptäckte i Halmstad under World Cup (och är lite av en idol han också), sen har vi Oscar Carlén såklart - vad finns det att säga? Vi har sett honom i VM förr - och alltid lika bra. Kim Andersson ska man absolut inte glömma heller, eller Jonas Källman, Johan Sjöstrand, Jonas Larholm eller Dalibor Doder! Okej, ska inte rabbla upp alla, men ni fattar poängen - vårt handbollslandslag i år har varit fint.
Handboll, det finns ingen finare sport, kärlek på hög nivå!


Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0