Be mamma ringa läkaren imorgon

Hade en riktigt kass träning idag, och jag har riktigt jävla ont i mina ben! Eller rättare sagt så är det nederdelen av smalbenen som gör så fruktansvärt ont! Min tränare hade tydligen läst lite om vad det skulle kunna vara, om det nu mot förmodan inte är benhinneinflammation och kom fram till att det finns något som heter "stressfraktur".

Stressfraktur är när skelettet överbelastas vid upprepade tillfällen och och beror bl.a. på träningsdos, hårt underlag eller tidiga skador som tvingat kroppen att lägga vikten någon annanstans - där denna "stressfraktura" då kan uppstå. Symptom för det är att man har ont på ett visst område (oftast mellanfotsbenet eller underbenet) när man belastar det/vid beröring av det samt att man kan bli svullen. Och som vanligt ska man "lyssna på sin kropp" för att det ska bli bättre, det vill säga att man ska vila, möjligtvis simma. Håller det i sig en längre period bör man söka upp en läkare (vilket jag ska) och kan då få allt ifrån olika salvor till gips, och efter det behövs i vissa fall rehabiliteringsträning.

Sååå, för mig blir det läkaren förhoppningsvis på torsdag innan min tid hos tandläkaren! Vill bli av med den här skiten... :( Men nu: sängen och ett avsnitt The O.C.!

Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0