En lärobok under kudden?

det sägs ju att om man sover med blommor under kudden på midsommar kommer man hitta kärleken? Och det sägs ju att ens tappade tänder under natten blir till en peng? Det sägs även att för att klara av psykiskt jobbiga saker ska man sova på saken och inte stressa sig igenom det, eftersom det bara kommer bli klumpigt i skallen om man inte sover ordentligt och låter hjärnan koppla av en stund. Gäller det samma sak för skolan och läroböcker? Att man kan lägga en lärobok under kudden en natt och dagen efter har den bytts ut mot kunskap i mitt huvud istället? Eller kanske är det enda som hjälper där också att inte stressa och sova på saken/svaren för att hjärnan ska hinna hantera alla konstiga (enligt de flesta gymnasieelever ganska onödiga) meningar om energi och sånt skit? Eller borde jag ligga upp och plugga lite till? Kanske man "förpluggar" sig då och sen inte kan ett skit?
Uuuuusch, det är jobbigt med skolan ibland, och det känns som om den bara är till för att visa hur kass man är på att lära sig saker. Blä, men nu vill jag sova. Skiter i om det inte funkar imorgon på provet, jag har i alla fall tagit hand om mig själv och satt mitt behov av sömn först så min kropp mår bra! (Ett IG kvittar väl? Det syns väl egentligen inte bland alla andra prestationer jag orkat utföra som visat högre beyg?)

Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0