YEAH!

EMA 2010 är slut och hela galen var underbart bra! Dock så höll jag ju inte alltid med om vilka som var vinnare! ;)

Vinnare

Best New Act
Ke$ha

Best Pop
Lady Gaga (tackade direkt från sin konsert)

Best Alternative
Paramore

Global Icon
Bon Jovi

Best Video
California Gurls - Katy Perry feat. Snoop Dog

Best Male
Justin Bieber (tackade via video, var kommentator för live-sändningen på hemsidan)

Best Live Act
Linkin' Park

Best Hip Hop
Eminem (tackade via video)

Best Puch Act
Justin Bieber

Best World Stage Performance
TOKIO HOTEL! (Bill och Tom Kaulitz tackade via video från deras studio i LA)

Best European Act
Marco Mengoni

Free Your Mind
Shakira

Best Rock
30 Seconds to Mars

Best Female
Lady Gaga

Best Song
Bad Romance - Lady Gaga

Lägger till några av mina åsikter, som sagt, kan verklgien inte förstå hur Marco Mengoni vann över Enrique Eglesias och hur Lady Gaga kunde vinna "Best song" med "Bad Romance" över Rihanna och Eminems "Love the Way You Lie"! Skandal alltså... men aja, TOKIO HOTEL vann i alla fall i sin kategori! :D Överlycklig, skrek som en galning här hemma i sängen. ;) haha!

Och jag måste ge en fet "tummen ner" till både Katy Perrys och Ke$has kläder! Katys klänning på Röda mattan var okej, men scenkläderna och när hon tog emot priser var hemska, mossa på kläderna? :S Och Ke$has scenkläder var förskräckliga, någon konstig klänning i hönsnät såg det ut som, plus att hon var målad i någon färg som lyste i mörkret, sjukt fult enligt mig. Ke$ha verkade även ganska onykter när hon tackade för sitt pris, och under sitt uppträdande tycker jag hon lät jättestressad, big no no.

Finns mycket positivt också! Jag älskar Rihannas uppträdande! Så himla fint med blommorna, och hennes klänning var otroligt gullig! Och att låten i sig är en av mina favoriter gör ju knappast saker värre! ;) Gillar också att Jackass-gänget kom med på ett hörn eller två, i alla fall Bam Margera och Johnny Knoxville, fina pojkar det där! Tyckte även det var kul att Slash var där och presenterade vinnaren av "Best Male", såg honom på "Skavlan" (eller vad det heter) i fredags, det vill säga att i fredags var han i Olso/Stockholm, och efter två dagar medverkar han på EMA 2010 Madrid, fint att han är engagerad i så olika program! :)
Sen undrar jag om jag är den enda som inte förstår mig på Plan Bs musik? HAHA!

Eftersom jag är sånt galet Tokio Hotel-fan så lägger jag upp en video av deras tacktal!
(dock är ju kvalitén.. kass, haha!)


Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0