Inlämningar och utvärderingar hit och dit...

Herregud vad skönt det är ute! Och herregud vad jag har varit flitig idag! Har jobbat på som bara den med utvärderingar hit och inlämningar dit :D Det låter kanske inte så jättekul, men när man väl kommer igång med det, då blir det kul!
Tips:
* Intressen!
T.ex. om i ska skriva en uppsats, skriv om något du älskar! En dag i stallet kanske? Eller möjligtvis en perfekt dag med handbollslaget och en vinst? :D
* Fråga massa massa massa!
Fråga läraren om allt! Även om du hatar språklära och egentligen inte bryr dig ett skit om hur engelskan kan klassas som ett germanskt språk - fråga! Det underhåller läraren en stund och tro det eller ej, men ibland sätter det sig! Det kan även leda till en diskussion...
* Diskutera!
Det är faktiskt väldigt kul att diskutera! Orkar du bara inte kolla på den där tråkiga filmen om hur barnen i Amerika blir itryckta att de tär kristendom som gäller? Hitta saker att störa dig på säg rakt ut när du inte håller med! Det kommer definitivt starta en diskussion mellan dig och lärare, eller dig och elev :)
* Tänk på förebilder!
Politik på samhällskunskapen? Dah, är det inte bland det värsta som finns? Tycker jag i alla fall.. MEN! Jag tänker på Elle Woods i Legally Blonde, hon har skitkul, bra arbete men har ändå tid åt mode och sånt kul tjejer tycker om (killar kan ersätta "mode" med "bilar" eller något..) Bara att ligga i, gör man det så får man automatiskt tid över åt annat. Slappar man ist så skjuter man upp allt, känner stress och hinner inte ens med hälften! Det har ajg lärt mig... haha ;)

Kanske lite fel tillfälle att ge tips, jag menar, skolan slutar ju nu?! Men ändå! Vissa har "sista minuten"-inlämningar (som jag för att höja mina betyg ännu mer) eller så kanske man helt enkelt ska gå om en årskurs för att man slappat sig genom året som nyss gick? Ni kan så mycket mer, kom igen! Om man nu är så skoltrött så gör man det ju absolut inte bättre genom att slappa och behöva stå ut med skolan och stressen ännu ett år? Idiotiskt. Satsa på nästa år så ni också kommer iväg någongång!

Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0