Dags att krypa ner i sängen och vänta in sömnen!

Klockan är inte allt för mycket och jag är långt ifrån trött.. Okej, det där var en lögn. Kroppen är trött, men huvudet klarar av att ansträngas lite till! Därför ska jag nu lägga mig i sängen (mina vackra dödskalle-lakan) och läsa! 
Rekommenderar alla att läsa boken "14 år till salu", har hittills bara läst 30 sidor eller något, men jag är helt fast! :D



Vad handlar den om då?
En tjej som blir våldtagen i 14 års ålder, av en kille hon dessutom känner! På väg hem från stallet en mörk kväll, sådan otur, hon brukar aldrig gå annars men just den kvällen så händer något. Hon berättar inget för sin kompis, men det kommer fram tillslut ändå. Men när dem vill ha "lättförtjänta pengar" så kläcker kompisen kommentaren "vi horar" och så drar det igång... Tessan, den våldtagna flickan, anser att våldtäkten är helt och hållet hennes fel, så hon får för sig att det enda rätta är att sälja hennes kropp typ. Sorgligt men sant. Läs den för att veta mer! :D

Kommentarer
Postat av: Ja rasmusdåva

Mer förspel, mindre bokläsning. =D=D

2010-06-03 @ 23:32:43

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0