Ja, hur var det nu egentligen det började..?

Kom nyss hem från Värnamo med mamma, shoppat födelsedagspresent till pappa och bara gått runt lite. Hände inte så mycket, men åkte ju faktiskt bara in för att köpa något till far min, och så blev det!

Fick även värsta känslan i kroppen, går inte att förklara, men den drog till till min "5 MAAARS <3"-lista på Spotify. (som ni för övrigt kan hitta HÄR om ni är intresserade) Jag kan inte... jag menar.. det GÅR inte att leva utan det. Inte för mig. Tokio Hotel är den största kärleken som finns innuti mig just nu. Kommer säkert alltid vara det.

Men jag tänkte berätta lite om hur jag började lyssna på Tokio Hotel faktiskt! (och ni som hade tänkt klaga - visst, klaga på, men ni vet väl om att det är grymt jävla onödigt för det är fan ingen som pallar lyssna.)

En dag, för väääldigt längesen skulle jag leta upp en låt och då kom "It's so hard to live" med Devilish upp, jag klicka in på den och lyssnade. Det var inte den låten jag egentligen sökte, men ändå, höra lite musik kan väl aldrig vara fel? Och detta är nog det bästa jag någonsin gjort! Trots att det inte var bra engelska, kvalité eller något så fastnade jag för den, på något sätt. Pojkarna var trots allt endast 13, 13, 14 och 15 år gamla. Sökte upp fler låtar av Devilish och kunde bara inte sluta lyssna på dem. Detta var alltså år 2002, ett år efter att Devilish bildats (2001), två år innan de bytte namn till Tokio Hotel (2004) och tre år innan de blev kända med låten "Durch den Monsun" (2005) i Tyskland. Ytterligare två år senare kom "Monsoon" (2007, en engelsk översättning av "Durch den Monsun") och Tokio Hotel slog igenom även utanför Tysklands gränser. Sedan dess har de bara blivit större och större, fler och fler hör deras musik och de har vunnit otroligt många priser både i Tyskland och andra länder.
Så kort och gott kan man säga att jag har lyssnat och älskat Devilish/Tokio Hotel sen första dagen solen lyste på dem och deras namn blev hörda som annat än "ännu ett ungt garage-band".
Kärlek, som inte går att beskriva <3

Och här kommern två gamla bilder på hur de söta pojkarna såg ut under deras tid som "Devilish".

 


Kommentera gärna! :) hihi

Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0