Undersökning!

Är du ÖVER 20 år? Då är den här undersökningen tillgänglig för dig!

Undersökningens titel: Hur kvinnan bemöts i yrkeslivet beroende på hennes stil.

Såhär går det till:

1. Kommentera det här inlägget och börja med att skriva er ålder och ert kön. (ex. 23, kvinna)

2. Därefter kollar ni på bilderna nedan och svarar på frågorna
-    1) Om Ni var arbetgivare inom sjukvården, skulle ni kunna tänka er att anställa dessa personer? Om nej, varför inte?
-    2) Om Ni var arbetgivare inom skolan, skulle ni kunna tänka er att anställa dessa personer? Om nej, varför inte?
-    3) Om Ni var arbetgivare inom den juridiska verksamheten (exempelvis advokat), skulle ni kunna tänka er att anställa dessa personer? Om nej, varför inte?
-    4) Om Ni var arbetgivare inom industrin (ej tjänstemän), skulle ni kunna tänka er att anställa dessa personer? Om nej, varför inte?

Skriv först numret på frågan (lämpligast att börja med 1, haha) och under varje fråga nämner ni de olika stilarna och skriver ja eller nej efter dem, och om det blir nej så förklarar vi såklart varför. Därefter går ni vidare till nästa fråga och gör samma sak! :)
Ex.
Fråga 1: Fashioncore - ja/nej
"Fjortis" - ja/nej
Sportig - ja/nej
"Vanlig" - ja/nej
Fråga 2: Fashioncore - ja/nej
osv.








Kommentarer
Postat av: mella

den "vanliga" såg också ut som en fjortis :P

2010-12-15 @ 20:37:49
Postat av: Annelie

Hej! Kul skolarbete! Jag är en kvinna på 42 år.



1.2 och 3: Fashioncore, fjortis och sportig: Ja, om personen hade utbildning som krävs för att arbeta inom respektive yrke. Dock skulle jag i dessa tre första fall poängtera vikten av att vara representativ för företaget då man faktisk inte jobbar för sin egen del, utan man representerar en annan person eller offentligheten som ska lita på dig.

4: Ja till alla eftersom det endast handlar om att producera produkter.



Tack för ordet och lycka till!!

2011-01-14 @ 19:10:55

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0