"Julstämning"

Känns som om det ordet förlorat sin innebörd. Ingenting är rätt. Jag är sjuk, jag somnar så fort jag lägger mig ner varesig det är på golvet eller i sängen, jag har ingen som helst ork till att ens ställa fram en enda tomte på rummet (orkar inte ens tända julstjärnan i fönstret på morgonen...). Och hemma råder det kaos, alla är irriterade och inget går rätt. Ibland bara skriker vi på varandra. Riktigt trevligt såhär två dagar innan julafton kan jag tala om.

Känner mest för att lägga mig ner och vakna upp sådär lagom till onsdag, några dagar efter julen så all stress lagt sig och jag kan se fram emot att festa med vännerna på nyår. Men självklart ska man inte göra så, julen är en högtid man ska spendera med sina nära och kära - frågan är bara hur man ska orka med allt. Stressa som bara den för att sen slå över och vara supertrevlig och glad, lite jobbigt med sådana drastiska förändringar faktiskt..

Men det är det värt, familjen är ju faktiskt de jag har närmast. Kärlek.

Mobilbild jag tog julen 2008.

Kommentarer

Skriv en fin liten kommentar är du söt :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0